مهام بند کاسپین

شرکت بسته بندی مهام کاسپین

مهام بند کاسپین

شرکت بسته بندی مهام کاسپین

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

دستورالعمل دستگاه تسمه کش دستی وابسته به برند و انواع آن متفاوت است. به این معنا که تقریبا همه انواع دستورالعمل دستگاه تسمه کش دستی با هم متفاوت است. ولی تفاوت ها در انواع یکسان زیاد نیست. بنابراین تفاوت برندها تنها در جزئیات آنها است و از نظر عملکرد تفاوت خاصی ندارند.

دستگاه تسمه کش دستی

در این مطلب قصد داریم تا شیوه کلی کار با برخی از رایج ترین انواع دستگاه تسمه کش دستی را توضیح دهیم. واضح است هر فردی که قصد کار با آنها را دارد، باید اطلاعاتی کلی از آنها داشته باشد. دستگاه تسمه کش یکی از پرکاربردترین ابزارهای موجود در کارگاه ها و کارخانه ها است.

دستگاه تسمه کش دستی

این دستگاه در بین تولیدکنندگان و صنعت گران بسیار محبوب است. به همین دلیل تقریبا در تمامی کارخانه ها و کارگاه هایی که پک های کارتنی و بسته بندی دارند، وجود دارد. کاربردهای متفاوتی برای انواع دستگاه تسمه کش وجود دارد. برای مثال معمولا از تسمه کش های دستی برای بسته بندی های بسیار بزرگ استفاده می شود. دستگاه های برقی و رومیزی بسیار بزرگ کمتر استفاده می شود. دلیل آن هم ابعاد بزرگ و قیمت زیاد است. دستگاه رومیزی بسیار بزرگ در محل هایی استفاده می شود که دائما بسته بندی بزرگ دارند و سرعت اهمیت زیادی دارد.

تسمه کش

از مزایای این نوع دستگاه این است که تقریبا با انواع مختلف تسمه بسته بندی هماهنگ و قابل استفاده است. انواع تسمه بسته بندی پلاستیکی مانند تسمه بسته بندی پت، تسمه پلاستیکی pp و تسمه بسته بندی کریستال قابل استفاده در این نوع دستگاه هست.

کار با دستگاه تسمه کش

کار با تسمه کش دستی بسیار ساده و راحت است. ولی جزئیاتی وجود دارد که دقت نکردن در آنها امکان دارد علاوه بر آسیب رساندن به محصول، به کارگران هم صدمه بزند. بنابراین دستورالعمل باید به درستی اجرا شود.

تسمه کش دستی

در شروع کار، بسته بندی را به دور محصول و یا کارتن کالا بچرخانید. از دست چپ برای نگه داشتن قسمتی که تسمه ها روی هم قرار می گیرد، استفاده کنید. به اندازه ۳ سانتی متر از انتهای تسمه را رها کرده و با دست راست بیرون بکشید. تسمه کش و دسته آن را با دست راست نگه دارید.

سمتی که رول در ادامه آن است را از بخش بالایی تسمه کش عبور دهید. انتهای تسمه را از بخش پایینی دستگاه، با استفاده از دسته دستگاه، تسمه را در حدی که پیش بینی کرده اید، بکشید.

روش کار تسمه کش دستی

ادامه و انتهای تسمه ای که از پشت دستگاه بیرون زده است را به سمتی که قیچی تسمه کش قرار دارد، ببرید. با استفاده از قیچی تسمه کشی، انتهای تسمه را ببرید. از ابزار پرچ برای فشردن بست تسمه استفاده کنید. به این روش تسمه ها به یکدیگر محکم می شوند. اجرای مراحل بالا به ترتیب، می تواند بسته بندی مناسبی را ایجاد کند.

  • مهام بند کاسپین
  • ۰
  • ۰

متاسفانه در چند سال اخیر ایران از نظر جایگاه در بین کشورهای منطقه و خاورمیانه عقب مانده است. بسته بندی صادراتی ایران در منطقه افت رتبه داشته است. رتبه ایران از عدد چهارم به رتبه ششم نزول کرده است. (آمار مربوط به سال ۹۶ است.) این موضوع نشان دهنده این مهم است که هرچند علم در زمینه بسته بندی پیشرفت کرده است، ولی ایران نتوانسته است همگام با دنیا حرکت کند. گردش مالی که برای صنعت بسته بندی صادراتی در این سال، ۸ میلیارد دلار در خاورمیانه برآورد می شود. رتبه بندی مشخص شده برای کشورها به این ترتیب است: ترکیه، عربستان، امارات و مصر.

بسته بندی صادراتی

ویژگی های تعیین شده برای بسته بندی صادراتی

  • بسته بندی باید با استانداردها، مقررات و قوانین کشوری که صادرات به آن انجام می شود، هماهنگ باشد.
  • نوع بسته بندی باید به گونه ای باشد که برای خریداران احتمالی جلب توجه کند.
  • بسته بندی باید متناسب با خواسته های بازار مشتری و نیازهای آن جامعه باشد.
  • قدرت نگهداری از خواص و ویژگی های محصول داخل بسته بندی را داشته باشد.
  • بسته بندی به شکلی طراحی شود که مغایرتی با فرهنگ و زبان آن کشور نداشته باشد.
  • به آب و هوای بازار مورد نظر باید توجه شود و منطبق با آن باشد.

آمارهای نوع خرید محصول

با توجه به این که تبلیغات در جذب بازار و گرایش به محصول اهمیت زیادی دارد، بسته بندی به عنوان جزء کامل کننده تبلیغات شناخته می شود. بنابراین بسته بندی جزء جداناشدنی محصول در بازارهای امروزه است. نتایج یک بررسی و پژوهش موسسه انگلیسی یونایند بیسکوتیس مقادیر جالبی را در اختیار ما قرار می دهد. در محاسبات فروش جزئی و خرده فروشی فروشگاه ها و مغازه ها درصدها به شکلی است که در ادامه آنها را عنوان می کنیم.

آمار بسته بندی صادراتی

مشاهده و دیدن محصول در فروشگاه و خرید در یک نگاه ۴۲% فروش را شامل می شود. میزان فروش با پیشنهاد با پیشنهاد دیگران ۲۵% را در برمی گیرد. خرید از طریق تبلیغات ۱۸% و ارائه نمونه رایگان ۹% از فروش را به خود اختصاص می دهد. روش های دیگر ارائه محصول ۶% از کل فروش را دارد.

با توجه به نتایجی که در بالا مشاهده می کنید، واضح است که بسته بندی مناسب کالا نقش اساسی و بسزایی در فروش محصول دارد. معمولا نیمی از خریداران، محصول را از طریق دیدن و مشاهده خرید می کنند. بنابراین بسته بندی درست و جذاب به فروش بیشتر محصول کمک می کند.

اهمیت توجه به بسته بندی صادراتی

نکات اساسی که در بسته بندی صادراتی باید مورد توجه قرار داد، شامل بازارهای مصرف، توان خرید مردم در بازار هدف، فرهنگ و زبان آنها و علایق مردم در منطقه است. زمانی که هدف را بازارهای رقابتی با تقاضای بالا در نظر گرفته باشیم، تمامی محصولات مشابه با کیفیتی بالا ارائه می شود. همچنین در بسته بندی های آنها حداکثر دقت انجام می شود. هر صنعتی که دقت کافی را در بسته بندی نداشته باشد، از بازار رقابت خارج می شود.

بهترین نوع بسته بندی صادراتی

هرچند که پیشرفت در صنعت بسته بندی رشد زیادی داشته است، متاسفانه در ایران همچنان ضعف زیادی دارد. بسیاری از محصولات در کشور ما به صورت فله به کشورهای دیگر صادر می شود. در کشورهای دیگر به صورت بسته بندی های شکیل با قیمت بسته بندی بسیار بیشتر به فروش می رسد.

تفاوت های بسته بندی صادراتی و بسته بندی داخلی

ادامه مطلب دلایلی را عنوان می کنیم که نشان می دهد چرا بسته بندی صادراتی با بسته بندی داخلی متفاوت است.

تفاوت بسته بندی صادراتی
  • به دلیل وجود مسیر و مسافت طولانی، احتمال فشار و ضربه به محصول وجود دارد.
  • مدت زمان زیادی برای حمل و نقل و فرستادن محصول نیاز است. همین موضوع احتمال فاسد شدن آن را بیشتر می کند.
  • کشورهای مختلف فرهنگ و سلیقه متفاوتی دارند. به همین جهت در طراحی ظاهری، نقش و نگار و رنگ آمیزی بسته بندی باید توجه بیشتر می شود.
  • تفاوت در زبان های مختلف باعث می شود که در نوشتار روی محصول از زبان های بین المللی استفاده شود.
  • نوع مصرف در کشورهای مختلف متفاوت است. بنابراین در اندازه بسته بندی باید دقت شود که چه اندازه ای مناسب فروش در آن کشور است.
  • مهام بند کاسپین
  • ۰
  • ۰

محصولات “سبز” و شیوه های تجاری در سال های اخیر رایج تر و رایج تر شده است. نمونه اصلی افزایش استفاده از مواد بسته بندی شده، محصولات قابل بازیافت است. در حقیقت، طبق مطالعه بسته بندی بازیافتی سال ۲۰۱۸، ۶۹٪ از متخصصان بسته بندی این مورد را بررسی و گفته اند که نگرانی زیادی در مورد محیط زیست و مورد بسته بندی های پلاستیکی احساس می کنند. ۹۳٪ معتقدند که این نگرانی فقط به رشد خود ادامه می دهد.

بسته بندی بازیافتی

با افزایش تقاضا برای بسته بندی بازیافتی و محصولات سازگار با محیط زیست، لیستی از سه دلیل مهم که چرا راه حل های بسته بندی پایدار مانند سیستم های باندینگ برای تجارت شما ضروری است، آماده کرده ایم:

۱. بسته بندی بازیافتی، سازگار با محیط زیست

در صنعت بسته بندی، انواع مختلفی از مواد بسته بندی و پکینگ را برای پاسخگویی به نیازهای مختلف هر شغلی ارائه شده است. با این حال، مواد بسته بندی ساده سازگار با محیط زیست به یک سطح کاملا جدید رسیده است. موادی که برای تسمه بسته بندی، پوشش، مراقبت و غیره به طور عمده برای بسته بندی، جداسازی، انباشت و پلمپ محصولات مورد استفاده قرار می گیرند. این مواد بسیار محبوب شده اند. زیرا این فرایند باعث خسارت به محصولات تولید کننده نمی شود. مانند تسمه پلاستیکی PP.

تسمه پلاستیکی بازیافتی

این مواد می توانند ۱۰۰٪ تجزیه‌پذیر باشند و یا کمپوست قابل استفاده مجدد. این موضوع برای ساختن راه های بسته بندی محصول بسیار پایدار استفاده می شوند.

۲. مواد کمتر = صرفه جویی بیشتر در بسته بندی محصول

طبق یک مطالعه جدید، تولید کنندگان معمولا بین ۱ تا ۱۰ درصد هزینه محصول خود را برای بسته بندی آن اختصاص می دهند. هر چه این درصد کوچکتر باشد، حاشیه سود شما نیز بزرگتر خواهد بود. بنابراین اگر قادر به صرفه جویی در هزینه های بسته بندی برای افزایش بیشتر سود باشید، عالی نخواهد بود؟

بسته بندی پایدار

علاوه بر کمک به محیط زیست، استفاده از بسته بندی بازیافتی می تواند به شما در کاهش هزینه های مواد کمک کند. این به شما امکان می دهد بیشتر بودجه سازمان خود را به ابتکارات با بازده بالاتر، مانند بازاریابی و خدمات به مشتری اختصاص دهید. راه حل های بازیافتی، نیاز به مواد کمتری جهت پکینگ و بسته بندی محصول دارد. این به معنی هدر رفت کمتر برای محیط زیست است.

این کار باعث کاهش ضایعات و کاهش هزینه می شود. وقتی مواد بسته بندی قابل بازیافت باشد، ضایعات نیز قابل بازیافت هستند. اولا ضایعات نیاز به دفع ندارد (که خود هزینه بر است). دوما ضایعات و دفعی ها دوباره استفاده می شوند و دور ریز خیلی کمتری دارند.

۳. بسته بندی محصول پایدار باعث بهبود ظاهر و اعتبار برند می شود

استفاده از راه حل های بسته بندی بازیافتی باعث تقویت چهره و شهرت برند شما می شود. شرکت هایی که دارای برنامه های پایداری هستند، بیشتر مورد توجه مصرف کننده دوستار محیط زیست قرار می گیرند. در حقیقت، بسیاری از مصرف کنندگان مدرن، به ویژه در نسل های جوان، براساس تأثیرات زیست محیطی خود، از این شرکت ها خریداری می کنند.

مواد بازیافتی

در گزارشی که اخیرا نیلزن با عنوان “چگونه و چرا پایداری در حال بدست آوردن انگیزه با مشتریان است” مشخص شد که محصولات پایدار به طور کلی از رشد نرخ کل محصولات در دسته بندی های مربوطه بهتر عمل می کنند. این روند در حال محو نیست – نیلسن همچنین پیش بینی می کند که خریداران با فکر پایداری تا سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۱۵۰ میلیارد دلار برای محصولات پایدار هزینه کنند.

  • مهام بند کاسپین
  • ۰
  • ۰

با توجه به مطالب گذشته در سایت بحث هزینه و قیمت بسته بندی اهمیت زیادی دارد. در ادامه مطلب می خواهیم بیشتر در این باره صحبت کنیم. توضیحاتی که شاید به روند ایجاد جذابیت در قیمت بسته بندی کمک کند. بنابراین یکی از مهمترین مباحث در موضوع خرید کالای بسته بندی شده، هزینه در نظر گرفته شده برای بسته بندی آن است.

قیمت بسته بندی

بیشتر مشتریان خصوصا طبقات کم درآمد، به موضوع جاذبه قیمت به صورت یک امر حیاتی در محصولاتی که می خرند نگاه می کنند. کاملا واضح است که برای فروش مناسب محصول باید جامعه هدف را مورد توجه قرار داد. اگر محصول برای قشر کم درآمد آماده می شود و یا برای عموم جامعه در نظر گرفته شده است، برای انتخاب نوع بسته بندی نباید هزینه زیادی برای مشتری و تولید کننده داشته باشد.

قیمت بسته بندی در بازارهای رقابتی

همانطور که در بالا اشاره شد، انتخاب نوع بسته بندی از نظر قیمت بسیار اهمیت دارد. در بعضی موارد نیاز است که برای بسته بندی هزینه بیشتری شود تا ارزش محصول حفظ شود. برای نمونه محصولاتی که جزئ کالاهای لوکس به حساب می آید، نیاز به بسته بندی شکیل و لوکس دارد. به همین منظور باید برای بسته بندی آن هزینه مناسبی شود. تا حدودی مشخص است که افرادی که محصولات لوکس خریداری می کنند، با قیمت بسته بندی لوکس مشکلی ندارند. چه بسا به آن رقبت هم دارند.

قیمت

اما در مقابل محصولاتی هستند که درکل هزینه زیادی ندارند و منطقی نیست که قیمت بسته بندی آنها خیلی زیاد باشد.برای نمونه در حوزه بسته بندی مواد اولیه، معمولا نیاز زیادی به بسته بندی لوکس و زیبا نیست. در این موارد معمولا از تسمه بسته بندی استفاده می شود. به لطف حضور تسمه بسته بندی پلاستیکی به جای انواع فلزی، علاوه بر بحث وزن و سختی بسته بندی، قیمت بسته بندی نیز کاهش یافت. انواع این تسمه ها، شامل تسمه پلاستیکی PP، تسمه بسته بندی پت و کریستال می شود.

استراتژی جاذبه های قیمتی

جاذبه قیمتی از نظر بسیاری از صنعتگران و تولیدکنندگان آنقدر مهم است که در بازارهای رقابتی به عنوان یک استراتژی نگاه می کنند. استراتژی که در آن باور دارند بسته بندی و جنس ارائه شده باید آنقدر ارزان باشد که خریدار و مشتری برای تهیه آن به خود شک راه ندهد و نیازی به فکر کردن نداشته باشد.

در کنار هزینه باید به کیفیت کار و چند نکته دیگر نیز توجه شود. اگر قرار بر این باشد که به دلیل بسته بندی بد و بی کیفیت، ظاهر و خود محصول دچار مشکل شود، بهتر است اصلا بسته بندی انجام نشود. در همین راستا تولیدکنندگان سعی می کنند به تعادلی بین هزینه و کیفیت بسته بندی برسند. به آن معنا که استراتژی خاصی برای باقی ماندن در بازار رقابت طراحی کنند که از بازار حذف نشوند. بهترین استراتژی زمانی است که مشتری بلافاصله بعد از دیدن محصول، بی درنگ خرید کند.

رقابت خاص با دیگر برندها

در گذشته درباره رسیدن به نقطه ای از طراحی بسته بندی رسیدیم که در آن بتوان با دیگر برندها رقابت کرد. برای مثال در بین محصولات مشابه مانند شوینده ها و یا خوراکی ها شاید تفاوت چندانی نتوان یافت. به همین منظور شرکت ها برای رقابت با یکدیگر از طرح ها و ایده های نو و تازه استفاده می کنند تا بتوانند فروش خود را افزایش دهند.

قیمت دستگاه بسته بندی

در کنار جاذبه های ظاهری، جنبه قیمتی هم می تواند جاذبه خوبی ایجاد کند. نمونه های موفقی در تولیدات بعضی از شرکت ها وجود دارد که با کاهش قیمت برای رقابت با محصولات مشابه، توانسته اند سودهای خوبی کسب کنند. از جمله مواردی که برای کاهش قیمت می توان در نظر گرفت، کاهش قیمت بسته بندی است.

  • مهام بند کاسپین
  • ۰
  • ۰

تغییرات سبک زندگی مردم

یکی از چیزهایی که همواره در حال تغییر است، عادات رفتاری و سبک زندگی مردم است. با تغییر شرایط جامعه و خصوصا پیشرفت های علمی، اجتماعی و فرهنگی، علایق و نیازهای جامعه تغییر می کند. دو نمونه مهم و نسبتا تازه امروز، نیاز به بسته بندی های اینترنتی و بسته بندی های دوستدار محیط زیست است. در گذشته این دو نوع نیاز یا وجود نداشته و یا بسیار کم رنگ بوده است.

سبک زندگی

با تغییر و پیشرفت جامعه، در ابتدا مواردی مانند دو نمونه بالا، به صورت اختصاصی و با درخواست انجام می شده است. ولی امروزه به اصولی جدایی ناپپذیر در صنعت بسته بندی شده است. بنابراین به وضوح می توان دریافت که سبک زندگی مردم تاثیر زیاد و سریعی بر صنعت بسته بندی می گذارد.

الگوهای رفتاری و احتمال ایجاد تغییر

در بالا اشاره شد که تغییرات جامعه تا چه حد می تواند بر صنعت بسته بندی موثر باشد. حال باید دید این موضوع تا چه حد می تواند برای تولید کننده اهمیت داشته باشد.

جدا از درخواست تازه مشتریان برای هماهنگی با شرایط جامعه، میزان اهمیت آن برای تولید کننده هم اهمیت دارد. چه از نظر اقتصادی و چه از نظر امکان پذیر بودن، باید بررسی شود. برای نمونه در بسته بندی های دارویی اولویت با سلامت دارو و طول عمر آن است. شما نمی توانید از مواد بازیافتی و یا بعضی از انواع دوستار محیط زیست استفاده کنید و سلامت دارو را به خطر بیاندازید. همچنین بر عکس در صنعت تسمه بسته بندی، اولویت با استقامت و بازیافتی بودن است. انواع تسمه بسته بندی پلاستیکی مانند تسمه پلاستیکی PP و تسمه بسته بندی پت باید قابل بازیافت باشند.

تسمه بسته بندی

پس باید شرایط تطابق پذیری با نیازهای جدید را هم در نظر گرفت. اگر در یک صنعت تغییرات جدید به گونه ای باشد که روی قیمت نهایی تاثیر زیادی داشته باشد، مقرون به صرفه نیست. نکته همیشگی فراموش نشود که مشتری علاقه ای ندارد برای بسته بندی هزینه ای پرداخت کند و بسته بندی را جزئی از حقوق خود می داند. باید مراقب بود افزایش هزینه وفق پیدا کردن با انتظارات جدید، به اندازه ای نباشد که نتوان با محصولات مشابه رقابت کرد.

تغییرات در الگوهای رفتاری جزئی مردم

چیزی که بسیار به چشم می آید، تغییرات رفتار مردم در جزئی ترین چیزهاست. بسیاری از بسته بندی ها شکل مسافرتی برای محصول به خود گرفته اند. حتی کیف و چمدان ها هم در این مورد تغییرات اساسی داشته اند. بسته بندی ها در بسیاری از موارد باید بتوانند چند نوع کاربردی را پشتیبانی کنند. برای نمونه ممکن است نیاز باشد بسته بندی، امکان فروش اینترنتی و جابجایی ساده را کنار امکان ایستادن در قفسه های فروشگاهی و حمل شخصی را داشته باشد.

الگوی رفتاری

نمونه دیگری از این علایق مشتریان به محصولاتی در وزه ورزش است. امروزه توقع بر این است که علاوه بر کاربردی که محصول دارد، بسته بندی آن هم مطابق با عملکرد کالا باشد.

«سافت گیج» در مورد این مطلب عنوان کرده است که کلیت یک بسته، ارزش برند مربوطه را در خود می گنجاند و بسته بندی هویت برند را آشکار می سازد. به عبارت دیگر بسته بندی معرف برند شماست. پس بسته بندی مناسب می تواند باعث رشد برند شود و یا برعکس برند را خراب کند.

  • مهام بند کاسپین