مهام بند کاسپین

شرکت بسته بندی مهام کاسپین

مهام بند کاسپین

شرکت بسته بندی مهام کاسپین

  • ۰
  • ۰

با توجه به مطالب گذشته در سایت بحث هزینه و قیمت بسته بندی اهمیت زیادی دارد. در ادامه مطلب می خواهیم بیشتر در این باره صحبت کنیم. توضیحاتی که شاید به روند ایجاد جذابیت در قیمت بسته بندی کمک کند. بنابراین یکی از مهمترین مباحث در موضوع خرید کالای بسته بندی شده، هزینه در نظر گرفته شده برای بسته بندی آن است.

قیمت بسته بندی

بیشتر مشتریان خصوصا طبقات کم درآمد، به موضوع جاذبه قیمت به صورت یک امر حیاتی در محصولاتی که می خرند نگاه می کنند. کاملا واضح است که برای فروش مناسب محصول باید جامعه هدف را مورد توجه قرار داد. اگر محصول برای قشر کم درآمد آماده می شود و یا برای عموم جامعه در نظر گرفته شده است، برای انتخاب نوع بسته بندی نباید هزینه زیادی برای مشتری و تولید کننده داشته باشد.

قیمت بسته بندی در بازارهای رقابتی

همانطور که در بالا اشاره شد، انتخاب نوع بسته بندی از نظر قیمت بسیار اهمیت دارد. در بعضی موارد نیاز است که برای بسته بندی هزینه بیشتری شود تا ارزش محصول حفظ شود. برای نمونه محصولاتی که جزئ کالاهای لوکس به حساب می آید، نیاز به بسته بندی شکیل و لوکس دارد. به همین منظور باید برای بسته بندی آن هزینه مناسبی شود. تا حدودی مشخص است که افرادی که محصولات لوکس خریداری می کنند، با قیمت بسته بندی لوکس مشکلی ندارند. چه بسا به آن رقبت هم دارند.

قیمت

اما در مقابل محصولاتی هستند که درکل هزینه زیادی ندارند و منطقی نیست که قیمت بسته بندی آنها خیلی زیاد باشد.برای نمونه در حوزه بسته بندی مواد اولیه، معمولا نیاز زیادی به بسته بندی لوکس و زیبا نیست. در این موارد معمولا از تسمه بسته بندی استفاده می شود. به لطف حضور تسمه بسته بندی پلاستیکی به جای انواع فلزی، علاوه بر بحث وزن و سختی بسته بندی، قیمت بسته بندی نیز کاهش یافت. انواع این تسمه ها، شامل تسمه پلاستیکی PP، تسمه بسته بندی پت و کریستال می شود.

استراتژی جاذبه های قیمتی

جاذبه قیمتی از نظر بسیاری از صنعتگران و تولیدکنندگان آنقدر مهم است که در بازارهای رقابتی به عنوان یک استراتژی نگاه می کنند. استراتژی که در آن باور دارند بسته بندی و جنس ارائه شده باید آنقدر ارزان باشد که خریدار و مشتری برای تهیه آن به خود شک راه ندهد و نیازی به فکر کردن نداشته باشد.

در کنار هزینه باید به کیفیت کار و چند نکته دیگر نیز توجه شود. اگر قرار بر این باشد که به دلیل بسته بندی بد و بی کیفیت، ظاهر و خود محصول دچار مشکل شود، بهتر است اصلا بسته بندی انجام نشود. در همین راستا تولیدکنندگان سعی می کنند به تعادلی بین هزینه و کیفیت بسته بندی برسند. به آن معنا که استراتژی خاصی برای باقی ماندن در بازار رقابت طراحی کنند که از بازار حذف نشوند. بهترین استراتژی زمانی است که مشتری بلافاصله بعد از دیدن محصول، بی درنگ خرید کند.

رقابت خاص با دیگر برندها

در گذشته درباره رسیدن به نقطه ای از طراحی بسته بندی رسیدیم که در آن بتوان با دیگر برندها رقابت کرد. برای مثال در بین محصولات مشابه مانند شوینده ها و یا خوراکی ها شاید تفاوت چندانی نتوان یافت. به همین منظور شرکت ها برای رقابت با یکدیگر از طرح ها و ایده های نو و تازه استفاده می کنند تا بتوانند فروش خود را افزایش دهند.

قیمت دستگاه بسته بندی

در کنار جاذبه های ظاهری، جنبه قیمتی هم می تواند جاذبه خوبی ایجاد کند. نمونه های موفقی در تولیدات بعضی از شرکت ها وجود دارد که با کاهش قیمت برای رقابت با محصولات مشابه، توانسته اند سودهای خوبی کسب کنند. از جمله مواردی که برای کاهش قیمت می توان در نظر گرفت، کاهش قیمت بسته بندی است.

  • ۹۸/۰۸/۱۱
  • مهام بند کاسپین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی